Μπορεί οι σπόροι να είναι μικροί, αλλά αρκετοί από αυτούς είναι ιδιαίτερα περιεκτικοί σε θρεπτικά συστατικά όπως πρωτεΐνη, φυτικές ίνες, σίδηρο, βιταμίνες και ευεργετικά για την υγεία του ανθρώπου λιπαρά οξέα. Παράλληλα, σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη, μπορούν να βοηθήσουν και στο αδυνάτισμα!

Σε μελέτη που έγινε στην Σχολή Δημόσιας Υγείας του Harvard και δημοσιεύθηκε τον Αύγουστο στο American Journal of Epidemiology, φάνηκε ότι φυτοσυστατικά που περιέχονται στους σπόρους σησαμιού και στον λιναρόσπορο, μπορεί να συμβάλλουν στην αποφυγή αύξησης του βάρους.

Πιο συγκεκριμένα, η εν λόγο μελέτη απέδειξε ότι γυναίκες που είχαν αυξημένη πρόσληψη λιγνανών από τα παραπάνω τρόφιμα, έτειναν να έχουν χαμηλότερο βάρος από εκείνες που είχαν χαμηλή έως και μηδενική ημερήσια πρόσληψη . Η μελέτη αυτή ήρθε να υποστηρίξει και παλαιότερα ευρήματα ερευνών που συσχέτιζαν την δράση των λιγνανών με την ρύθμιση βάρους.

Ακόμα δεν είναι ξεκάθαρο πως οι λιγνάνες του σησαμιού και του λιναρόσπορου μπορούν να βοηθήσουν στην πρόληψη της παχυσαρκίας. Για την ώρα, το γεγονός αποδίδεται στην χημική τους δομή, η οποία είναι παρόμοια με αυτή των οιστρογόνων και πιθανώς να δεσμεύονται στους υποδοχείς τους, ενισχύοντας την δράση τους.

Συνυπολογίζοντας άλλες πρόσφατες μελέτες που συσχετίζουν την κατανάλωση σησαμιού με την αντιμετώπιση των συμπτωμάτων της οστεοαρθρίτιδας, γίνεται ολοένα και πιο ξεκάθαρο ότι το σησάμι είναι ένα λειτουργικό τρόφιμο που μπορεί αν συμβάλλει στην προαγωγή της υγείας και ρύθμισης του βάρους.

Προτάσεις για την τακτική και καθημερινή χρήση είναι :

• Η προσθήκη σπόρων σησαμιού πάνω σε σαλάτες πράσινων ή βραστών λαχανικών
• Η χρήση του ως συστατικό στην δημιουργία σάλτσας – dressings
• Το μαγείρεμα ή το σοτάρισμα σπόρων με κοτόπουλο και λαχανικά
• Η προσθήκη του σε χυμούς και smoothies
• Η χρήση σαν μέσο επάλειψης (ταχίνι)
• Η προσθήκη πάνω σε σούπες
• Η προσθήκη σπόρων σε πρωινά γεύματα με γιαούρτι ή γάλα
• Η χρήση σησαμελαίου στις σαλάτες σας ή το μαγείρεμα